Новий Trek Madone 2019

Трирічний цикл для старого Madone минув. Найшвидший аерошосейник у світі почав відчувати щільний пресинг з боку конкуернтів, що знаходились у позиції десь там, позаду. Кілька незалежних тестів у аеродинамічній трубі підтвердили маркетингові твердження, але весь час тримати першість важко. Пелотон підвищив темп і почав наздоганяти.

Сьогодні велосипеди схожі одне на одного: низько опущені задні пір'я, профіль труб Kamm tail, що програє краплеподібному NACA у фронтальній площині, але суттєво виграє при перехресному вітрі. Рублений дизайн, тотальна інтеграція тросів, а також...

Дискові гальма. У конкурентів є те, від чого Trek свідомо відмовлявся. Це вони. Загалом, відрізнити один шосейник від іншого може хіба що логотип на нижній трубі і оновлений Madone на їхньому тлі виглядає білою вороною. Зауважте, що «виглядає» — це скромно сказано. До речі, у деяких версіях розфарбування Trek вириває пальму першості з фізичних вимірів логотипа. Подейкують, що лежачий на боку Madone-2019 можна побачити з орбітальної станції МКС у невеличкий бінокль.

Новий Madone пропонується у двох варіаціях з обідними та дисковими гальмами. Цікаво, що цього разу не це є головною фішкою підкорювача вітру. Адже новенький аеробайк перейняв надбання народженого у перегонах Париж-Рубе Domane SLR — роз'єднаний задній трикутник IsoSpeed. Тепер за рівнем комфорту Madone поступається, мабуть, спальному вагону і це насправді круто, бо аеродинамічні шосейники не відрізняються доброзичливим характером.

Madone попереднього покоління мав мікроамортизатор IsoSpeed. Проте той у порівнянні з унікальними можливостями Domane SLR, виглядав сіренько. Широкі аеродинамічні труби важко піддаються вигинанню, тож інженери створили ступінчастий інтегрований підсідел, чий профіль зменшується біля шарніру IsoSpeed. Це дає певний комфорт, але коштує чималих грошей та є складним у виробництві.

Був ще один баг. Комфорт є функцією довжини важіля (пружини). Коротші труби мають більшу жорсткість. Довші вигинаються краще. А це навпаки від того, що потрібно: невисокі на зріст гірники мають меншу масу тіла, тому потребують кращої гнучкості. Важкі спринтери потребують жорсткої конструкції, а у старого Madone цей баланс був перегорнутий з ніг на голову. До того ж, на відміну від Domane SLR, жорсткість системи підлаштувати під свою вагу не можна. Domane мав поділитися своїм ноу-хау, інакше у Madone не було б змоги першим перетнути фінішну смугу з відриву. Пелотон серйозно навалює змінами десь тут, неподалік.

Madone SLR 2019 модельного року створений за відпрацьованою на Domane схемою: передній та задній трикутники не мають жорсткого з'єднання біля підсідельного кластера. Цю функцію виконує шарнір IsoSpeed. Він бере на себе левову частку ударів. Одна з труб складається з двох частин, між якими розташовано слайдер. Він визначає жорсткість пружини. На відміну від конструкції, яка реалізована на Domane (навпіл розділена підсідельна труба), в Madone SLR застосоване схоже рішення. L-подібний інтегрований підсідел зі штирем не зв'язаний з підсідельною трубою рами. Він обертається навколо шарніру. Що дає?

По-перше, райдер отримує можливість підлаштування амортизації відповідно дорожніх умов. По-друге, не зменшується жорсткість обох трикутників, що важливо для потужних спринтів. У сухих числах це виражається у 21% збільшенні поперечної жорсткості і на 17% покращено вертикальну піддатливість в порівнянні з попереднім Madone. Відскік IsoSpeed пом'якшено на 13%. Trek не став імплементувати передній IsoSpeed, як на Domane, проте попрацював над інтеграцією тросів. Чистий кокпіт — це аеродинамічний кокпіт.

Що стосується версії з обідними гальмами, то заднє чіпати не стали, а розташування переднього перенесли до тильної частини вилки, ближче до нижньої труби. Зникли й дверцята, що направляли потік повітря у швидкісних поворотах. Гальмівний трос проходить прямо через шток вилки, причому для спрощення роботи механіка там є жорсткий лайнер. Встромив сорочку троса — і вуаля.

Інженери намагались зберегти рівень аеродинаміки моделі минулого покоління. Їхньою метою було вкластися у результат 30g при замірах в діапазоні ±12,5° від нульової позиції керма. Забігаючи наперед, скажемо, що ця мета досягнута, хоча у абсолютних термінах новий велосипед на дискових гальмах трішки повільніший (з результатом 3216g), ніж старий Madone на традиційних каліперах (3202g). Пелотон, нарешті, наздогнав втікача.

До речі, ми ледве не забули про геометрію. Раніше клієнти з обмеженим бюджетом не мали змоги придбати версію H1 з радикально спортивною посадкою. Ця опція була доступна лише за умови придбання топового фреймсету по програмі кастомізації Project One. Кожний Madone, що продавався у авторизованих точках продажу, мав геометрію H2 з вищою головною трубою і, відповідно, рівнішою посадкою, якщо це слово взагалі можна застосувати до гоночного шосера. У новому аеробайку реалізована схема H1.5, яка вочевидь є відповіддю в стилі «ані вашим, ані нашим».

Новинкою Madone-2019 є нова двокомпонентна система виноса та керма, яка на відміну від більшості інтегрованих елементів керування, надає користувачеві можливість виставити кут атаки керма в діапазоні ±5°. Не треба витрачати гроші на нову комбінацію, якщо стокова не підходить. Форма поперечної частини барану набула бексвіпу, а внутрішній простір дропів став комфортнішим для володарів великих рук. Довжина виносів: 90-130 мм з кроком 10 мм, є дві версії з різним кутом нахилу -7° та -12°, ширина керма варіюється між 38 та 44 см по центрах з кроком 2 см.

Жіночої версії Madone немає. Точніше, є, але відмінність тільки у точках контакту (сідло та кермо) та фарбі, від якої шаленієш. Ще ніколи велосипеди Trek не виглядали так кльово! Якщо ви наважитеся замовити Project One... Нє, так не працює.



Це треба умовити себе придбати Madone у стоковому розфарбуванні. Те, що пропонують маляри Project One, затьмарює найшаленіші уявлення. Хто не ностальгує по фіолетовому Klein з дев'яностих? Можете дозволити! Madone зі своїм традиційним силуетом, в якому задні пір'я ніби продовжують лінію верхньої труби, вигідно виділяється зовнішнім виглядом серед інших аеробайків. Які, здається, зроблені за одними лекалами.

Дивно, до фінішу є трохи кілометрів і пролягли вони бруківкою. На булизі пелотон тягнеться у струну і втрачає невпинний імпульс. Тисни вперед, поки інші страждають вже тут, навколо. +17 до м'якості — це поки що краще, ніж -14 до аеродинаміки. Є шанс заїхати на тумбу першим.

Зворотній зв`язок