Trek Supercaliber - інновації у категорії крос-кантрі

Оповитий завісою, Supercaliber протягом пів-року їздив світом, потрапляючи в об'єктиви фотокамер на грандіозних світових змаганнях. Під кожним фото із зображенням прототипа збиралася купа коментарів, в яких допитливі персони намагались розібрати що вона приховує.

Що ж, кайдани впали — байк представлено. Анонсу новому Supercaliber вторить відео від канадців IFHT, що здатне зламати вам мозок, де Чемпіонка світу з крос-кантрі Йоланда Нефф грає роль Золотоволоски з усіма ознаками буйного божевілля на обличчі в обстановці казки «Три ведмеді». Алегорія меседжу така: перший «ведмідь» — це хардтейл. Гранично жорсткий та легкий велосипед для тих випадків, коли на рахунку тисячні з кожного кола. Другий «ведмідь» — це підвіс. Плюшево м'який байк для все більш складних трас світового чемпіонату, для перемоги на яких вже мало мати першокласні атлетичні дані. І, нарешті, третій «ведмідь» — це велосипед, чия конструкція об'єднує обидві ці філософії. "Just right", каже диктор, підсумовуючи вибір Золотоволоски.

Так що ж такого представив Trek у образі цієї суміші бульдога з носорогом? Supercaliber — це кантрійний підвіс з 60 міліметрами ходу ззаду та 100 мм спереду. Але не просто підвіс, а досить хитра конструкція, в якій основну роботу робить розроблений разом з FOX амортизатор IsoStrut. Його хід складає 55 мм, а інші 5 мм додають еластичні верхні пір'я, як у софттейлу. Верхні пір'я кріпляться прямо до тіла амортизатора, що зменшує кількість точок обертання, економлячи вагу та покращуючи ефективність. Положення амортизатора у просторі при стисканні не змінюється — в конструкції відсутній рокер-лінк. Амортизатор жорстко закріплено на двох кінцях, а його хід забезпечується роботою заднього трикутника, чиєю частиною є зовнішній циліндр, в який сходяться верхні пір'я. При цьому, традиційні втулки з підшипниками, як на звичних підвісах, знаходяться над каретковим вузлом. Це забезпечує рухомість заднього трикутника, але більше втулки ніде не використовуються. Складно? Just right.

Trek вже пропонував дещо подібне 18 років тому назад в моделі STP, але найбільш близькою за імплементацією є ідея справжнього піонера МТБ-інженерії Карла Хайнца. Його створіння працювало у схожий спосіб. Воно не пішло у наклад, оскільки вимагало створення пропрієтарного амортизатора. У світі, де навколо певної моделі амортизатора (!) будується цілий дизайн велосипеда та визначається кінематика роботи його підвіски, є дуже мало переконливих аргументів, щоб для дивної конструкції створювати окремий аморт. Хайнц прорахував, что проблеми на шляху до цієї мети не варті зусиль, та відклав ідею у архів. Завдання виявилось йому не по зубах.

Але вона виявилась по зубах компаніям Trek та FOX, які разом створили новий амортизатор IsoStrut. Процес розробки зайняв 4 роки. Амортизатор складається з повітряної пружини з демпфером з можливістю налаштування та локаутом. Є виносна манетка на кермо. Все це дуже нагадує звичайний передній аморт: за системою IsoStrut так само легко доглядати власноруч, як і за вашою вилкою. Trek навіть запевняє, що за запчастинами не обов'язково звертатись до дилера Trek, запчастини будуть доступні до продажу у дилера FOX.

Всі ці хитрощі дозволили створити раму, чия вага складає всього 1950 грамів, включаючи амортизатор. Рама передбачає використання трансмісії 1-х, можливість встановлення переднього перемикача не передбачена. Для економії ваги в ній немає також кріплення ISCG, але Trek пропонує чейнгайд з кріпленням до кареткового вузла. Trek все ще дотримується стандарту press-fit: у Supercaliber застосовується каретка BB92. У рамі розташовуються два підфляжники та для захисту нижньої труби від контакту з короною вилки, застосовується knock block.

Ну а тепер головне питання: чого для? Що означає поява Supercaliber в ряді гірських велосипедів Trek, тим паче, що за думкою хлопця з милицями, cross country sucks?

Відповідь дає те саме "Just right", яким диктор підсумував вибір Йоланди. Загалом, ви й самі можете вирішити.

Підвіс Top Fuel змінив орієнтир на траси крос-кантрі, що ще більш ускладнюються. Минулорічний Cape Epic вже був схожий на ендуро-трейл десятирічної давнини, і це, судячи з усього, ще не межа. Тому у 2020 році Top Fuel отримає збільшені до 120/115 мм ходи підвіски — раніше такі параметри були у велосипедів категорії all mountain, а це, на хвилиночку, не жарти.

Хардтейл Procaliber залишається таким, як є. Його IsoSpeed decoupler, що прийшов зі світу ендуранс-шосе, забезпечує неперевершений комфорт для велосипедів з жорстким заднім трикутником, тому у перегонах серед рівних у вас буде перевага. Якщо ваші трейли не настільки суворі, як траса Cape Epic, або вам потрібна безкомпромісна легкість та ефективність, заміни Procaliber поки немає та не передбачається.


Між Top Fuel та Procaliber утворюється ніша універсального кантрійника як раз, як треба — ефективного, майже як хардтейл, і здатного долати технічні елементи, майже як підвіс. Вам вирішувати що для вас "Just right". Але у кінцевому рахунку, яка в біса різниця, що це за суміш бульдога з носорогом, якщо велосипед швидкий, як...

Зворотній зв`язок