Про аеродинаміку Trek Madone Race Shop Ltd

У кого найшвидший велосипед? У Кевендіша? Кіттеля? Дегенкольба? Сагана? Крістоффа? Чи у Дюмолена? 

Звичайне діло для виробника наполягати, що їх аерошосейник найшвидший.

Всі одночасно не можуть бути "найшвидшими", тому журналісти Cycling Weekly вирішили перевірити, який з них саме відповідає цьому твердженню. Вони звернулись за допомогою до спеціалістів з аеродинаміки WattShop та вирушили до велодрому Дербі, щоб протестувати велосипеди в контрольованих умовах.

Велосипеди в тесті — це топові моделі, на яких ганяються професійні спортсмени Світового Туру.

Команда Trek-Segafredo використовує велосипед Trek Madone Race Shop Ltd

На момент написання статті журналісти встигли протестувати п'ять найкрутіших аерошосейників на ринку.

Методика тестування.

Група випробувальників вирушила до велодрому Дербі, щоб зібрати дані. Спеціалісти з аеродинаміки WattShop допомогли записати та обробити виміри потужності під час тестових заїздів. Велосипедист розвивав потужність 380 Вт, що приблизно дорівнює швидкості 45-48 км/год і вважається стандартом індустрії для аеродинамчних випробувань.

На такій швидкості легше отримати послідовні й повторювані дані. Це по-перше. По-друге, тест-райдер, чемпіон Британії в гонці переслідування Ден Бігем, спроможний достатньо довго підтримувати таку потужність.

Програмне забезпечення WattShop обробляє дані потужності та швидкості і розраховує коефіцієнт опору для кожного велосипеда. Софт також враховує незначні відхилення при обробці даних.

Перед кожним заїздом вимірювалася температура, тиск в колесах та вага. Було виміряно та прораховано коефіцієнт опору коченню. Віднімаючи потужність, що втрачається на подолання тертя в трансмісії та опір коченню, тестувальники отримували чисті показники аеродинамічного опору на швидкості 45 км/год.

Результати розписані для трьох різних посадок на велосипеді: руки на верхівках дуалів, руки на верхівках дуалів в аеродинамічній позиції та в нижньому хваті (в дропах).

Велосипеди були налаштовані якомога ближче один до одного та тестувались на одному вілсеті. Для тесту були використані колеса Fast Forward F9R зі втулкою PowerTap G3, яка має функцію зчитування даних потужності.


 

Результати та висновок 

Відхилення від еталонної потужності (380 Вт) склали всього 0,8-1,3%, що досить точно. Швидкість склала 48 км/год (13,3 м/с) та щільність повітря в стінах велодрому була 1,1663 кг/м3.

Trek Madone Race Shop Ltd виграв та показав такі результати:

руки на верхівках дуалів — 301,6 Вт (найгірший результат — 343,0 Вт);

руки на верхівках дуалів в аеродинамічній посадці — 279,1 Вт (найгірший результат — 298,0 Вт);

руки в нижньому хваті (в дропах) — 299,1 Вт (найгірший результат — 332,6 Вт).

Важливо сказати, що проведений на шосе тест показав би інші результати, оскільки на критому велодромі неможливо змоделювати рух повітря під кутом, як це часто відбувається на відкритому просторі.

Trek Madone Race Shop Ltd не тільки переміг головного конкурента на декілька Вт, але й ще має пару козирів в рукаві: він комфортний (завдяки системі IsoSpeed Decoupler) та важить на цілий кілограм менше.

Результати тестів інших моделей за посиланням.

Стаття взята з ресурсу www.cyclingweekly.com

Переклад та адаптація: www.ukrbike.com.ua

При копіюванні матеріалу обов'язкове пряме посилання на www.ukrbike.com.ua

 

Зворотній зв`язок