Огляд нової моделі 2018 року - Trek Roscoe 9

До сезону 2018 року американський бренд підготував дві фундаментальні моделі, які для багатьох стануть першим велосипедом марки Trek, або першим гірським велосипедом взагалі. Це моделі-побратими X-Caliber та Roscoe на колесах 29" та 27,5"+ відповідно. Про останній і піде мова в даному огляді, але спочатку трішки історії.

Жорсткість нової рами зросла у порівнянні з моделлю X-Caliber, що випускалася до 2017 року.

Trek X-Caliber був бестселером. Коли стало очевидно, що на експеримент з 29-дюймовими колесами чекає успіх, популяція найнерів розрослася, як бактерії у вологому середовищі. X-Caliber почав збирати касу компанії та продовжує збирати її по цей день. Час йшов, стандарти змінювалися, X-Caliber залишався таким, яким був. Він глибоко не оновлювався багато років, хоча особливо за це модель ніхто не критикував — велосипед подобався всім. Рік за роком змінювалась комплектація та розфарбування, а основа залишалася: силует рами з гео G2, який не сплутаєш ні з яким іншим, циліндричний стакан рульової 1 1/8", спейсинг O.L.D. 135 мм, відкриті дропаути під ексцентрикову вісь, тощо. За цей час з'явився і став повсякденним стандарт 27,5", який у останніх ітераціях X-Caliber перекривався маленькими ростовками. Пройшли зеніт популярності втулки під наскрізну вісь Boost142, відбулася міграція на втулки Boost148, на фоні яких модель стала виглядати безнадійно застарілою, аж слідом у 2016 році з'являється Boost141 з ексцентриком і Trek вирішує першим в індустрії перевести свою найпопулярнішу модель на цей новий стандарт.

Тим часом, найвпливовішим трендом останніх років стало зростання популярності плюсових покришок. Поява десятків нових стандартів чинить неабиякий фінансовий тиск на масове виробництво. Виробники велосипедів та компонентів мають відповідати на кожну нову ідею, щоб залишатись у грі та бути актуальними. Але за все хвататись неможливо і це негативно впливає на ринок, адже користувач все частіше стикається з несумісністю компонентів. Для оптимізації витрат виробники пішли на уніфікацію стандартів 29" та 27,5"+. Тепер на одному велосипеді можна використовувати колеса обох розмірів. Плюсовий 27,5 поступається колесу найнера всього кількома міліметрами у зовнішньому діаметрі, тож ідея одного велосипеда, що підтримує два формати, стала хітом. One bike to rule them all.

Мало того, диктувати тенденції МТБ-моди почали райдери ендуро, олл-маунтін та трейлового сегменту, що посприяло розвитку геометрії "нової школи": довгий ETT, довга колісна база, високий стек, скорочені пір'я, зменшений кут рульової і все це заради курсової стабільності на спусках. Оскільки за довгі роки панування у любительскому сегменті ім'я X-Caliber стало асоціюватися з туризмом та крос-кантрі, відповідь на всі ці вимоги автоматично поставить хрест на кантрійному минулому моделі.

Саме для цього на сцену виходить Roscoe.

Ободи SUNringlé Duroc 40 SL мають внутрішню ширину 36 мм.

Це не нове ім'я. Був такий велосипед — Gary Fisher Roscoe. Досить популярний наприкінці нульових 140-мм підвіс, що був трішки жорсткішим за Remedy тих років. На його базі обкатувалися різні інновації: саме на ньому дебютувала 15-мм передня вісь. На старті другої декади XXI сторіччя Trek скасував Roscoe разом з брендом Gary Fisher, але залишив за собою авторські права на назву та вирішив відродити ім'я в образі трейлового хардтейла з сучасною геометрією та усіма модними плюшками. Інженери розробили два велосипеди в одному дизайні і таким чином компанія з Уотерлу пропонує не один велосипед, що підтримує два розміри коліс, а цілих два!

Здається, що X-Caliber та Roscoe виглядають однаково. На перший погляд, поставлені поряд велосипеди відрізняються тільки діаметрами ободів та товщиною покришок, але насправді між ними безодня. Roscoe довший, вищий, в нього коротший річ, його завалена назад підсідельна труба сприяє вищій посадці, а головне — зменшений кут нахилу рульової та довгий трейл робить велосипед стабільним на ходу, особливо для гревіті-бомбингу трейлів, стрибків та агресивного проходження поворотів — всього того, що на кантрійному ровері робити страшнувато.

Геометрія X-Caliber розрахована для роботи з амортизатором з сотнею міліметрів ходу, а Roscoe — 120 (в найменшій ростовці 13,5" хід зігнано до 100 мм). Trek розносить обидві моделі по діаметрально протилежні кути: один — спритний турист-кантрійник з чутливим кермом, а інший — стабільний трейловий монстр, здатний дертися по схилах на своїх тракторних покришках, як горний козел.

Що підходить особисто вам? Маєте вибір. Можете з Roscoe зробити найнер на гумі 2,2", а можете X-Caliber з його гострим керуванням взути у 3-дюймові катки 27,5"+, щоб місити багно на вузеньких технічних стежках. Переконайтеся тільки у тому, щоб задня втулка відповідала стандарту Boost141 QR.

Roscoe 9 є флагманом нової модельної лінійки. Його колеса SUNringlé Duroc 40 SL взуті у широченні покришки Schwalbe Rocket Ron Performance 2,8", завдяки яким цей пройдисвіт поступиться тільки трактору Т-150 у змаганні з прохідності, але це не точно. Велика площа контакту робить велосипед всюдихідним, всепролазним і реалізує обертальний момент, як не може жодна найнерська шина 2,3" завширшки. На тиску 15-19 PSI колеса знаходяться у своїй стихії, провокуючи вершника на агресивну поведінку. Велосипед дереться вгору легко і впевнено, чим досить скоро змушує чотириглаві м'язи палати вогнем. Тут ми не жартуємо: реалізація обертального моменту дається покришкам настільки легко, що короткий торчок з 10-метровим набором висоти закінчується раніше, ніж очікуєш.

Посадка на Roscoe зручна, не потребує звикання, хоча у крутий підйом доводиться скручуватися над кермом, щоб не перекинутися. Кожний штрих педалі відриває переднє колесо від землі і ти інстинктивно встаєш на ноги, розпластавшись грудьми по райзеру завширшки 750 мм. У стоковій комплектації Roscoe 9 йде з дропером Bontrager Lever, який неймовірно допомагає на спусках, дропах та під час складних ділянок з перепадом висоти. І нехай тракторна зовнішність не вводить в оману, велосипед воліє чавити педалі на максимальній швидкості та на кожний штрих відповідає кидком американського пітбультер'єра.

Rocket Ron місить-квасить, немов бульдозер.

Рама жорстка. Під 86-кг вершником не відчувається ані поперечних відхилень, ані хльосткої податливості заднього трикутника, яка на старому X-Caliber була одночасно й джерелом комфорту. Ковані алюмінієві шатуни RaceFace Aeffect не звиваються при стоячому танцюванні на педалях, даючи відчуття зібраності. Бійцівська, спортивна статура Roscoe на ходу добре балансується комфортом від широких покришок. Нерідко можна почути думку, що сучасні двопідвіси настільки ефективні, що хардтейлу тільки й залишається, що переходити на широкі колеса, щоб не програти конкуренції на трейлах. Ми не станемо сперечатися та доводити вірність чи хибність цієї думки, але просто повірте на слово: катання по трейлам на плюсовому хардтейлі Roscoe аж ніяк не схоже на похід до історичного музею. У 2018 році цей велосипед настільки ж доречний, наскільки й Fuel Ex з технологією ABP. Хардтейл вимагає більше уваги, але натомість швидше будує скілл райдера. Для людини, яка ще не зовсім впевнена у своїх навичках, ми рекомендуємо саме хардтейл.


Подобається вам це чи ні, Boost141 вже прийшов і нікуди не дінеться. До речі, рами X-Caliber та Roscoe зварюються з одних складових, тому на лівому пері трейлового підвіса можна знайти кріплення для підніжки.

Тепер про суперечливе: головним джерелом критики Roscoe після анонсу став перехід на маловідомий стандарт втулок Boost141, і це у популярному сегменті, де за уніфікацію можна дияволу душу продати!

Якщо у вас вже є гірський велосипед, заміна коліс стане неможлива. Погоджуємось, з цієї точки зору новий стандарт створює труднощі, адже він абсолютно несумісний з наскрізною віссю Boost142. Для фіксації колеса Boost141 використовує ексцентриковий зажим. Може здаватися, що після наскрізної вісі таке рішення є довжелезним кроком назад, але сенс у цьому є і він переконливий: Boost141 суттєво знижує вартість велосипеда для кінцевого покупця. Врахуйте, що нові Roscoe та X-Caliber у порівняльних комплектаціях коштують стільки же, скільки X-Caliber минулих років і за ці гроші ви отримуєте велосипед з усіма сучасними фічами: конусний шток рульової, повітряну вилку актуального стандарту Boost110, втулки на закритих підшипниках, полегшені алюмінієві вісі, не у приклад жорсткішу раму Alpha Gold з внутрішньою проводкою для телескопічного підсідела та якісні колеса на 28 спиць. На X-Caliber встановлюється трансмісія-дабл, на Roscoe — одинарка narrow-wide з касетою 11-46.

Перехід на стандарт Boost141 міг би стати для Trek катастрофою, але у сезоні 2018 року вже три крупних гравця індустрії з великої п'ятірки приносять цю суперечливу інновацію саме у популярний сегмент. Подобається вам це чи ні, тепер для любительских велосипедів саме Boost141 QR з 9-мм віссю є стандартом номер один. Просто зараз ми тільки перетнули стартові ворота...

Поставте разом X-Caliber та Roscoe: здається, вони однакові. Але це хибна уява, геометрії у них різні. Trek відійшов від практики уніфікації, як то було по 2017 рік включно з моделями X-Caliber та Marlin.

Починаючи з 2014 року Trek серйозно інвестує у підтримку ризикованих ідей, реалізацію яких може позволити сам-собі-фреймбілдер або невеличка компанія. Trek входить у велику п'ятірку глобальних брендів і вже кому, так саме світовому гравцю слід було би обережніже ставитись до релізів, успіх яких стоїть під великим знаком питання. Але Trek не чекає, поки конкуренти наважаться піти на ризик, щоб зібрати всі вершки й ризикує сам. Візіонерський талант інженерів Trek, CEO Джона Бьорка та особисто ментора бренду Гері Фішера, який почув чимало критики за часів становлення найнерів, поки що не давав осічок і щось дає нам підставу вважати, що успіх чекатиме на нові моделі і далі.

Велосипед Trek Roscoe 9 на нашому сайті: лінк

При копіюванні матеріалу обов'язкове пряме посилання на www.ukrbike.com.ua

Зворотній зв`язок