Trek Madone Gen 8. Легкий, як Emonda. Швидкий, як Madone.

За рік до презентації Madone Gen 7 інженери Trek почали концептуальну роботу над Émonda наступного покоління. Madone був найбільш аеродинамічним шосейним велосипедом, і головною метою було застосувати певні аеродинамічні дослідження для Émonda. Після створення перших радикальних концептів, стало зрозуміло, що розрив у аеродинамічних характеристиках між Madone та Émonda можна значно зменшити. Саме тоді почали серйозно обговорювати можливість створення єдиного шосейного велосипеду. Але спочатку потрібно було довести, що такий компроміс дійсно працюватиме.
Перші концепти в проекті Émonda показали багатообіцяючі результати, які скоротили розрив між Madone та Émonda попереднього покоління. Згодом були створені три основні концепти майбутньої революційної моделі.
(A1 ; C3 ; E2).
   
Випробування в аеродинамічній трубі проводились на манекені, що обертає педалі і врахувує аеродинаміку райдера. Trek хотіли створити раму, яка перевершила б Madone Gen 7 та Émonda у будь-яких умовах. Кожен з прототипів у чомусь покращував сьомий Madone та Émonda, але лише один випереджував їх по усім показникам. Після багаторазових досліджень і тестувань результати були такими:
A1 — легкий, добре їде вгору, але програє Madone Gen 7 у швидких спринтах на рівній місцевості.
E2 — аеродинамічний, ідеальний при градієнті 0%, але як тільки нахилу дороги стає більше ніж 3% ефективність переходить на бік Émonda .
C3 — швидший за Madone Gen 7 та Émonda в усіх умовах.
Прототип С3 зміг поєднати вагу Émonda з аеродинамікою Madone і проклав розробникам шлях до єдиного максимально ефективного шосейного велосипеду —  Trek Madone Gen 8.
 
900 OCLV Carbon

Разом із новим поколінням Madone, Trek представили останню розробку свого найлегшого та найміцнішого карбону 900 OCLV Carbon.
Optimum Compaction Low Void (скорочено OCLV) — запатентоване вуглецеве волокно, яке використовується для велосипедних рам, коліс, керма тощо. Кожен рівень OCLV Carbon має певний номер, який вказує, наскільки оптимізовано його баланс міцності та жорсткості. Чим вища серія OCLV, тим менше матеріалу потрібно для досягнення тієї ж міцності кінцевого продукту. Волокна нового 900 OCLV Carbon на 20% міцніші ніж волокна 800 OCLV Carbon. А більш ефективний процес формування деталей, дозволив використовувати менше матеріалу при виробництві, що зменшило вагу. В результаті найдосконаліший карбон у поєднанні з революційно новими формами елементів зробили Madone Gen 8 неймовірно легким та аеродинамічним. Рама Madone SLR у розмірі M|L важить 796 грамів, а вилка 350 грамів. Вона на 320 грамів легша за Мадон 7 покоління при однакових швидкісних показниках. Зауважимо що нова рама все ж таки важче рами Émonda SLR OCLV 800 (її вага 698 грамів), але шальки терезів майже вирівнюються при порівнянні двох укомплектованих моделей. Madone Gen 8 SLR 9 AXS важить 7,00 кг, а попередній Émonda SLR 9 AXS — 6,75 кг.
 

Full System Foil

Останні 10 років на Madone використовували трубчасті форми Kammtail Virtual Foil (KVF). Ці форми були революційними на той час, вони мали на меті максимізувати аеродинамічні характеристики на догоду нещодавно скасованого правила UCI 3:1 щодо співвідношення довжини до ширини труб. Форми Kammtail дуже аеродинамічні, але продуктивність погіршується, коли ви відходите від співвідношення сторін 3:1. Технологія KVF робила максимально аеродинамічною кожну деталь велосипеду, але не враховувала їх загальну взаємодію у реальних умовах перегонів. Велосипед та його компоненти взаємодіють (аеродинамічно) з водієм під час використання, просте підвищення аеродинамічної ефективності будь-якої окремої частини не завжди може бути оптимальним рішенням для системи в цілому. Тому нова аеродинамічна форма труб Full System Foil — це переосмислення того, як повинен виглядати швидкий велосипед. Комплексний підхід, який оптимізує повітряний потік над велосипедом і райдером, враховуючи положення гонщика, форми велосипеду і розташування аксесуарів на ньому. Усі складові працюють як злагоджений механізм аби досягти максимальної ефективності у боротьбі із вітром. У Trek стверджують, що Madone Gen 8 економить 11,3 Вт на швидкості 35 км/год у порівнянні з Emonda останнього покоління. У реальних умовах такі цифри перетворюються в 77,8 секунд економії на годину при 200 Вт вихідної потужності. Також для нової генерації Madone розробили фляготримачі і фляги, які збережуть 1.8 Вт на швидкості 35 км/год порівняно зі стандартною круглою пляшкою такої ж ємності (620мл). За результатами дослідів у аеродинамічній трубі Madone Gen 8 має вищі показники ніж Émonda. А в порівнянні з Madone Gen 7, Gen 8 кращий у низьких кутах повороту з якими найчастіше стикаються велогонщики.

IsoFlow
Відносно нова система згладжування дрібних нерівностей, яка допомагає тримати ефективність педалювання на дорогах із неідеальним покритям. На другий рік свого існування IsoFlow допрацювали. Новий метод формування карбону дозволив видалити серцевину з піни, яка використовувалася в оригінальному IsoFlow та змінити його форму. Така зміна знизила вагу, покращило аеродинамічні характеристики та підвищила вертикальну податливість на 80 відсотків.

Геометрія та розмірна сітка
Нова геометрія Madone трохи коротша та вища за велосипед сьомого покоління. Річ у більшості розмірів трохи зменшено, а стек збільшено.
Загалом геометрія Madone Gen 8 не дуже відрізняється від Gen 7. Це добре знайома Н 1.5, тільки тепер з новим маркуванням "Road Race". Нагадаємо, що тип геометрії Н1.5 був представлений у 2021 році на останньому поколінні Trek Émonda і є поєднанням агресивної шосейної посадки з більш комфортною, щоб їхати не тільки швидко, але й довго.

Лінійку розмірів Madone спростили. Замість чисел, тепер літери і ростовок стало не вісм, а шість. Рами 54 і 52 см були об’єднані в розмір — M, а 62 см закрили XL-кою із подовженою підсідельною трубою. Чи означає це, що тепер обрати велосипед стало простіше ніж обрати футболку? - Ні. Але це трохи спростить життя при виборі потрібного розміру рами та зменшить кількість артикулів при замовленні велосипедів.

Покришки
Максимальна ширина покришок у шосейних велосипедів збільшується повільно, але впевнено. Тенденція на агресивність є однією з найпомітніший у сучасному шосейному спорті. На Gen 8 можна поставити покришки шириною до 32 мм. Швидкості це не додасть, але якщо стан доріг не ідеальний, тоді ця опція стане у нагоді. Оригінальний велосипед комплектується покришками шириною 28 мм.

Madone SL 
Висока продуктивність Madone, за відчутно нижчою ціною — це головна риса рівня SL. Ключовими відмінностями Madone SL є карбон серії 500 OCLV Carbon, обладнання бюджетного рівня і різниця в матеріалах коліс та компонентів. Все це неменуче впливає на вагу, але і неабияк знижує цінник. Вага рами Madone SL у розмірі M|L становить — 1054 грами і 363 грам важить вилка. Об'єктивно фреймсет SL важчий ніж SLR на 271 грам, але й обійдеться він на 2000$ дешевше. Та менша ціна не означає меншу якість. Наприклад, Madone SL 6 Gen 6 є кращим аеробайком 2020 року за версією авторитетного видання BikeRadar. Так, велосипеди серії SLR легші, жорсткіші та більш орієнтовані на перегони, ніж SL, але що стосується ходових якостей та аеродинамічних переваг, то вони залишаються незмінними. Щодо обладнання, то серія SLR підтримує тільки групсети з електронним керуванням, в той час як SL сумісній з обома видами трансмісій. Вперше за останній час в лінійці Madone з'явиться модель Madone SL 5 Gen 8 із механічним групсетом Shimano 105. Вона буде початковою і найдоступнішою версією Madone із приблизним цінником у 3500$, а от топовий Madone SLR 9 AXS у кольорі P1 «Interstellar» обійдеться у 16 999 Евро.
 
Madone SL 5 Gen 8 | Shimano 105
 
Madone SL 6 Gen 8 | Shimano 105 Di2
 
Madone SL 6 AXS Gen 8 | Sram Rival AXS
 
Madone SL 7 Gen 8 | Shimano Ultegra Di2
 
Що буде з Émonda?
Новина про те, що Trek прагне скоротити кількість артикулів на 40% до 2026 року, чітко вказує, що повернення Émonda подія малоймовірна. Trek прощається з Émonda — своїм найлегшим велосипедом, який був основним сегментом модельної лінійки останні 10 років. Сучасний продуктивний шосейний велосипед повинен враховувати, як аеродинамічні характеристики, так і малу вагу. Прогрес у проектуванні та виробництві зрівняв вагові категорії аеробайку та велосипеду для гірських етапів, поставивши під сумнів існування останнього. Відтепер найлегший та найшвидший шосейний велосипед є тільки один, і це — Trek Madone Gen 8.

 

Зворотній зв`язок