Тест Trek Stache 7

Trek Stache виглядає так, ніби найнер провів ніч з фетбайком і народилося ось це безпородне чудовисько. На перший погляд, не зовсім й зрозуміло, для кого призначений цей велосипед, але спробуйте хоч разок на нього сісти — отримаєте заряд бадьорості крутіше вихідного в п'ятницю.



Що це таке — 29+?

Коли Trek вирішив приєднатися до паті "для тих, кому за", вони відразу взяли 29-й формат з чистого листа, аніж звернутись спочатку до платформи 27,5+ і ліпити з неї бозна-що.

Ідея була простою: у 29-тидюймового колеса більша площа контакту з поверхнею, але не все так видалося легко, як мріялося. Колеса 29+ кремезні, занадто великі, щоб влізти в раму нормальної форми. Ось, звідки у Stache асиметрична задня частина і високо задране заднє перо. На той момент був лише один велосипед формату 29+ для масового користувача — Surly Krampus. Хоча він чіплявся за землю, немов бульдозер, керування ним вимагало сил, а повороти він проходив, як той океанський лайнер,  що зіткнувся з айсбергом.

Задравши заднє перо і розширивши кліренс для втулки Boost148, Trek спромоглися зробити короткі пір'я з дропаутами Strangehold з можливістю налаштування в межах від 405 до 420 міліметрів, що в світі найнерів вважається занадто коротко.

Для чого?

Збільшена пляма контакту з поверхнею виграє у двох аспектах. По-перше, у вас під колесами зчеплення більше, ніж під лапами ящірки, що повзає по дереву. А по-друге, перевага покришок 29+ полягає в тому, що ви не помічаєте дрібних камінчиків завдяки величезному об'єму повітря в шинах, тиск в яких може бути неймовірно низький. Stache ніколи не буде поводити себе, як двопідвіс на мінливому ландшафті. І це як раз через те, що всю роботу будуть виконувати монструозні покришки Chupacabra.



У розмові з живою легендою Тревісом Брауном, він наголосив, що рішення піти шляхом 29+ було спричинено орієнтацією на такого райдера, для якого вага велосипеда не є альфою і омегою, тож він може поступитись цим аспектом заради всюдихідності і тотального контролю. Ну і звісно, що заради низького тиску в колесах. Тут у 29+ немає рівних.

Колеса 29+ з покришками 3 дюйми мають бути занадто важкими, так?

На перший погляд, покришки Bontrager Chupacabra мають важити більше звичайних, одначе побічною метою розробки Stache була також і розробка легкої покришки 29х3,0.

В результаті маємо Чупакабру — 3-дюймову гуму, що важить лише 860 грамів! А ще їх можна використовувати безкамерно і в них є захист боків від порізів. Він особливо важливий, адже з таким високим профілем, 3-дюймові покришки будуть гарантовано тертись о всілякі перешкоди на трейлі. Ми активно їх терли і їм нічого не сталося.



Лише подивіться на оту пляму над написом Bontrager — оце так захист!

Малюнок протектору Chupacabra — це середнє арифметичне між Bontrager XR2 та XR3, в якому знайдено гарний баланс між низьким опором коченню, зчепленням та захистом боків.

Нам сподобалася ця покришка. Розробляли її не дарма.



Єдине, що додало нервощів з Чупакаброю — коли ти звикаєш до керованості Stache, зчеплення товстої передньої покришки дозволяє зносити заднє колесо в ефектному дріфті, тож ти починаєш нахабніти, їхати агресивніше, і отже коли велосипед вже знаходиться в глибокому крені та майже втрачає зчеплення (куди як пізніше, ніж будь-який інший велосипед, на якому ми взагалі колись їздили), починають ковзати обидві покришки одразу. Це страшно.

А ще необхідно зазначити, що Чупакабрі від Bontrager немає альтернативи. Заміна нової покришки обійдеться вам в астрономічні $169 за штуку!

Завдяки дропаутам Strangehold, можна кататись на колесах 27,5+, або просто 29, замість 29+. Є сенс міняти вілсети?

Ні! Під час тесту ми постійно обговорювали як гарно колеса 29+ поводять себе на велосипеді з такими короткими пір'ями. Можливість вільно катати повсюди, у поєднанні з неймовірним зчепленням та здатністю гігантських коліс перекочуватися через перешкоди — це щось неймовірне!

Як вже було сказано раніше, завдяки широкій плямі контакту, зчеплення у коліс 29+ просто божевільне. Цей фактор, а також агресивна гоночна геометрія дозволяють Stache входити в будь-які повороти, обмежувати проходження яких буде тільки ваш інстинкт самозбереження.



Чи легко на ньому стрибати?

Не так, як ви звикли. Відриватися від землі для маневрів — це не рідна парафія для Stache. Він скоріше любить ввалюватися скрізь перешкоди, ніж делікатно їх об'їжджати. Ви не зможете тонко керувати центром тяжіння в процесі стрибка, але коли треба відірватися від поверхні, то коротку задню частину спрямувати до посадочної траєкторії не так вже й складно, а великі гумові катки м'яко "посадять вас на поверхню", навіть якщо ви трохи перелетіли ідеальну точку посадки.



Ми каталися по трейлам, де доводиться робити багато таких стрибків, що приземлюєшся майже завжди відразу двома колесами, та з тиском спереду 13 psi і 15 psi в задньому колесі, Stache ну аж ніяк не нагадував звичайний хардтейл.

Тож коли на ньому відчуваєш себе як на, власне, хардтейлі?

Stache радий плужити скрізь будь-який пейзаж, проте коли ти заїхав на технічно складну ділянку, або коли потрапляєш колесом в камінь, що стирчить прямо на тебе, плужіння, чи стрибок через перешкоду —— така собі опція. Ми часто влітали в такі секції на неадекватно високій швидкості, що, враховуючи низький тиск в колесах, потенційно може відправити тебе прямісінько до веломагазину, де ти залишиш $169.

А що там з обвісом?

Зрозумійте, велосипед цей — єдиний у своєму роді і більшу роль тут відіграє саме унікальна рама. В інтерв'ю з Тревісом Брауном можна прочитати, що витратили час та ресурси на розробку Stache не тільки компанія Trek та її бренд Bontrager, а й також компанії SUN Ringle та Manitou, аби цей ровер взагалі зміг з'явитися на світ.



Маючи це на увазі, на МТБ-теренах царює величезна конкуренція і в сегменті близько $3000 можна знайти велосипеди з непоганими характеристиками, що обладнані дроперами, крутими амортизаторами та високоякісними трансмісіями.

За $3299 ви отримаєте групсет SRAM GX (з шатунами X1), гальма SRAM Level Trail та ободи SUN Ringle Düroc, про які ще ніхто ніколи нічого не чув. Вони добре працюють в парі з покришками Chupacabra, проте здаються трохи ватними, враховуючи хардкорну сферу використання Stache.

 

 

Жоден з цих компонентів не можна назвати поганим. Насправді, це чудо, якими якісними сьогодні роблять 11-швидкісні трансмісії будь-якого рівня, і в цьому світлі комбінація SRAM GX1/X1 показала себе з найкращої сторони. Гальма Level також приємно вразили, хоча нам і не вдалося випробувати їх на довгих спусках.

Продукція бренду Bontrager завжди була в пошані за її ефективність, довговічність та скромний дизайн — на цьому велосипеді компоненти, такі як винос, кермо та сідло, також не розчарували.

А такі речі, як гріпси без замків та звичайний підсідельний штир ми б відразу замінили. Не вистачає "дропер-посту".

Stache його прохає, немов дитина цукерку в магазині солодощів. Якщо б на світі існував велосипед, для якого "дропер-пост" кардинально змінив характер катання, це був би Stache. По-перше, звичайний підсідельний штир не засунеш глибоко в раму — вигнута форма труби не дозволяє. По-друге, вам не вдасться опустити сідло настільки низько, як з "дропер-постом", коли ви намагатиметесь підготуватися до спуску з гори.

А що там в лінійці з моделями дешевше або дорожче?

Той випадок, коли обидва вибори мають сенс для потенційного покупця.

Stache 5 дешевший, в нього такі ж колеса й шини, що у сьомого. Трансмісія буде 1х10 з касетою 11-36, що непогано. Єдине, що стане суттєвим дауншифтінгом — вилка Manitou Machete, ноги якої будуть мати діаметр 32 мм проти 34 мм у Manitou Magnum, якою комплектується Stache 7.

І хоча це — мінус, в тому, що стосується вилок для "плюсових" велосипедів, цим мінусом можна знехтувати, адже великий об'єм повітря в колесах з'їдає неефективну амортизацію, особливо коли йдеться про дорожні дріб'язки. Маючи м'які шини, можна накачати амортизатор до більшого тиску, ніж ви це зазвичай робите, якщо характеристика аморту лінійна. З Manitou Magnum, це саме той випадок. Не зважаючи на лінійну характеристику у порівнянні з однокласниками від Fox та RockShox, Manitou Magnum показав себе відмінно на Stache. Ми накачали більший тиск та налаштували швидший відскік, ніж зазвичай робимо на найнерах, змушуючи колеса робити основну роботу, а вилку — відпрацьовувати потужні удари.

Дешевший Stache 5 буде грати на полі базових підвісів з базовими компонентами і, скоріш за все, найдешевшими амортами, тож 3-дюймові покришки будуть ковтати вібрації від дрібного рельєфу краще, надаючи також й безпрецедентний рівень зчеплення.

Інший варіант — дорожчий на $1200 Stache 9.6. Він вже має все, що ми хочемо: дропер, круту вилку RockShox Yari та карбонову раму на додаток.



Чи є Stache реальною альтернативою підвісам за такі ж гроші?

Тут ми маємо справу з унікальною концепцією велосипеда. Подивіться: ви входите в поворот, закладаючи кут, який раніше не ризикували закладати. Коли б ви вже втратили зчеплення заднього колеса з поверхнею (а може й переднього також) й поцілували землю, Stache проїде, немов приклеєний до траси.



Або так: ви ганяли цілий день і втомилися, а попереду ще крутий скелястий підйом. Вам треба встати на ноги та протиснути останні штрихи, але заднє колесо втрачає зчеплення, прослизає, ви здаєтеся й піднімаєтесь пішки. На борту Stache, якщо ви не здатні видати на-гора обертальний момент, як той Ніно Шюртер, ви без проблем заїдете на двох колесах.
Важко сказати, чи стане Stache альтернативою підвісам. Він занадто унікальний для такого порівняння.



Для кого зроблений цей байк?

Stache знадобиться тому, кому потрібне зчеплення в будь-яких умовах, гальмівний контроль та простота. Навряд чи на ньому ви виграєте XC-чемпіонат, але він здатен на набагато більше, ніж хардтейли минулого. Ви можете вразити своїх друзів свободою вибору траєкторії, по якій раніше не наважувалися пролетіти. Stache здатен на те, про що раніше ви й не мріяли.

Stache нагадує, що катання на велосипеді не завжди повинно бути овіяно першістю, сегментами в Strava, або суперечками в кого найшвидший, найкрутіший байк. Іноді слід просто зробити мануал, віллі, або скоїти найтупіший маневр, який вам прийде в голову — та що завгодно, заради простої усмішки на обличчі.

На нашому сайті: Stache 5 | Stache 7 | Stache 9.6 | Stache 9.8

Оригінал статті: flowmountainbike.com

Переклад та адаптація: www.ukrbike.com.ua

При копіюванні матеріалу обов'язкове пряме посилання на www.ukrbike.com.ua

Зворотній зв`язок