Тест Trek Slash 9.9

Мабуть, Slash — найвдаліша модель гірських велосипедів Trek. Інженери з Вісконсіну зробили все, щоб Slash полюбився фанатам гір та зупинятися на досягнутому не збираються й продовжують старанно покращувати переможця багатьох чартів, стираючи кордони технологій. Сьогодні в огляді топова модель Slash 9.9 Race Shop Limited.

Рама геть нова: головною інновацією Slash 2017 року стали перероблені з чистого аркуша передній та задній трикутники. Витончені скруглені форми попередника поступились місцем прямим лініям, пір'я збільшились в діаметрі, зник кліренс для корони вилки на нижній трубі і тепер вона візуально являє єдине ціле зі стаканом керма — все заради жорсткості та точного керування. Візуально здається, що Slash грає м'язами, немов сучасний масл-кар. Трикутник між підсідельним кластером та верхньою трубою зник і тепер цей перехід масивний, цілісний. Така конструкція краще розсіює напруження від дії торсионних сил при активному сидячому вкручуванні. Як результат — нижчий ризик утворення тріщин в структурі матеріалу рами.

 

Кріплення амортизатору переїхало з заднього трикутника на нижню трубу трохи вище каретки, при чому зона коло півотальної вісі відокремлена від каретки роздвоєною трубою, розвантажуючи її вузол. Перенесення півотальної вісі на нижню трубу зменшило висоту заднього трикутника та позицію амортизатора, а в свою чергу, зменшення довжини важеля та зниження центру ваги позитивно відобразилось на керуванні. Велосипед охоче занирює в повороти і не вагається перекладатись з боку на бік в S-подібних зв'язках.

 

Коромисло Evo Link зменшилось в розмірах та стало жорсткішим. Залишилась на місці ланка Mino Link, яка змінює кут нахилу головної труби на пів-градуса та висоту каретки на 10 мм. Нікуди не ділась й система ABP, яка поєднує вісь втулки з віссю заднього трикутника. Її користь в тому, що під час гальмування з заблокованим колесом амортизатор не перестає відпрацьовувати рельєф поверхні. Попередній Slash довів суттєві переваги такої конструкції, а зменшений трикутник на новій моделі працює ще краще.

 

В сезоні 2017 року Trek перейшов до нової філософії. Гірські велосипеди тепер розробляються під егідою ідеї "Straight Shot". Давайте розберемось, що це означає. Всі без виключення велосипеди для їзди по горах мають специфічне скруглення нижньої труби біля кермового стакану. Воно там для того, щоб при падінні корона вилки не пошкодила нижню трубу, але цей конструктивний компроміс знижує жорсткість рами, що не найкращим чином позначається на керуванні.

 

Інженери знайшли елегантне та дивне в своїй простоті рішення — вигадали систему Knock Block. Вона складається з циліндричних чашок з канавками та кілець з виступами, які не дозволяють штоку вилки обертатись на 360°, чим захищає трубу від пошкодження, а ще майже не додає ваги. Як наслідок, маємо великі плюси на обох фронтах: завдяки прямій нижній трубі керування стало передбачуванішим, а переживати за цілісність рами після невдалого польоту тепер не доведеться. Заради психологічного спокою Trek додає гумовий бампер до нижньої труби, якщо боїтеся, що Knock Block не витримає.

 

Інтеграція проводки в раму перейшла на новий рівень: дроти Di2, механіка, гідравліка — тепер все проходить через труби завдяки системі Control Freak.

 

Але гаразд про інновації. Slash-2017 приніс їх так багато, що опис кожної вимагатиме окремої статті. Який він на ходу?

 

Fox Float X2 працює напрочуд тихо, в лісі чутно лише шум покришок та скрекіт барабану. Крутилка на короні Fox Talas RC2 дозволяє прямо під час руху просадити вилку на 30 мм в апхіл і в результаті, хоча Slash й не летить вгору, як справжній кантрійний хардтейл, скорочений хід дозволяє тримати посадку, близьку до тієї, коли велосипед стоїть на горизонтальній поверхні. Незвичне відчуття.

 

На технічних ділянках Slash чуйно реагує на дії райдера. Згруповуєшся, відриваєш заднє колесо, посилаєш велосипед вперед до наступної перешкоди: рушійна сила передається ефективно та без вагань.

 

Fox 36 Talas RC2 має багато налаштувань відскоку та компресії, можна зігнати хід вилки перемиканням важеля на короні зліва, але тут не передбачена можливість користуватись проставками. Втім, можна додати рідини Fox Suspension Fluid в повітряну камеру, щоб налаштувати прогресію під свої потреби.

 

В задньому амортизаторі Fox Float X2 налаштовуються компресія та відскік, а також можна вставити токени.

Всі рішення, спрямовані на збільшення жорсткості рами, далися в знаки. Велосипед охоче реагує на найдрібніші нюанси при керуванні і виконує завдання з небаченою точністю. Після серії швидкісних спусків ми, втім, були змушені перевзути колеса в покришки Maxxis Minion DHF у версії MaxxGrip з даунхільним кордом. В порівнянні зі стоковими бортами Bontrager SE4 погіршився накат та збільшилась вага, але таким чином можливості Trek Slash 9.9 RSL значно розширилися.

 

На Slash райдер сидить чітко між двома колесами, за рахунок чого добре розподіляється вага. Комбінація розваження та жорсткості рами забезпечує відчуття повного контролю. Немає різниці любитель ви чи професіонал: на Slash контролюєш ситуацію без зайвого занепокоєння. Ви будете прискорюватись на тих ділянках, перед якими свідомо уповільнювались, та таке прискорення вимагає зміни звичок: доведеться переглядати точки гальмування. Гальма Guide Ultimate від SRAM показали себе з найкращої сторони, хоча важкому райдеру, мабуть, захочеться поставити ротор більшого діаметру на заднє колесо. Коли відчуваєш, що в повороті відцентрова сила переважає силу тертя між покришками та поверхнею, Slash контрольовано дрифтує з тенденцією до надмірної обертальності.

 

На жорсткій поверхні Slash провокує хуліганити: навмисне зривати велосипед з траєкторії, направляючи його не в об'їзд, а прямо на перешкоду на вашому шляху. Амортизатори не втручаються в процес агресивного керування, тож не є сюрпризом, чому Slash вимагає жорстких маршрутів. Які б витівки ми не робили на цьому велосипеді, він відпрацював абсолютно все. І в цьому полягає найсильніша перевага підвіса Trek: він робить саме те, що від нього вимагає райдер, не нав'язуючи власних умов.

 

Як бачите, над Slash 9.9 RSL не дарма працювали: на цей велосипед покладено обов'язок нести флагманський прапор, він має бути своєрідною візитіною карткою для гірських велосипедів марки Trek та не просто так компанія з Уотерлу виготовляє цю модель не в Азії, а вдома, в стінах штаб-квартири в Медісоні, США.

Стаття взята з ресурсу www.mtb-news.de

Переклад та адаптація: www.ukrbike.com.ua

При копіюванні матеріалу обов'язкове пряме посилання на www.ukrbike.com.ua

Зворотній зв`язок