Про що мовчать бувалі гірники?
Є серед любителів МТБ негласний принцип: хочеш побачити майбутнє — подивись, що робить Trek.
Можна довго гадати чи ті, хто його знають, тримають губи на замку, бо самі їздять на велосипедах інших брендів (що безумовно добре). Мало хто наважиться заперечити вміння фірми з Уотерлу ясно бачити велику картину в тому, що стосується інновацій — Slash 17 року тому підтвердження.
Чимала заслуга цьому в джокері, якого Trek тримає в рукаві. Хоча геній Гері Фішера давно не займає керуючих посад в компанії, він все ще залишається впливовим ментором для інженерів та маркет-команди. Людина, яка побачила майбутнє у короні unicrown, індексному перемиканні, 29-дюймових колесах, розробила принципи геометрії МТБ... Людина, яка зараз бачить яскраве майбутнє у електричних велосипедах, має в запасі пару аргументів поверх ваших двухсот.
Огляд велосипеда Trek Marlin 4 не міг би пройти без такої довгої преамбули, адже суттєва зміна доступного модельного ряду стає справжнім маніфестом у світі МТБ: двадцять шості колеса офіційно мертві.
Так, хлопці й дівчата, останній велосипед для дорослих під назвою Trek 3500 став історією. Тепер місце доступного велосипеда для новачка займає сімейство Marlin. З уходом три-п'ятсотого розтанули й сподівання на виживання формату 26 дюймів. Останніми роками пошук топових компонентів для сіксерів був тестом терпіння. Тепер вже все. Зникнення МТБ на 26 колесах з лінійок інших брендів — питання часу.
Двигуном таких змін стала модернізація бестселлера X-Caliber. Ну, як модернізація? Це повністю нова модель, яка перегортає з ніг на голову ваші старі звички. На X-Caliber 2018 року використовується новий стандарт втулок Boost141, про який до нього чули лише небожителі.
І якщо раніше, по 2017 модельний рік включно, X-Caliber ділив з Marlin одну й ту саму геометрію з різницею лише у наявності або відсутності подвійного батингу, тепер це зовсім різні звері. Marlin 2018 року має добре знайомий силует з загнутою під корону нижньою трубою, прямим стаканом під напівінтерговану рульову, арочні задні пір'я та спарений передній трикутник у роcтовках до 19,5" — перевірена протягом майже десятиріччя конструкція, що стала візитною карткою роверів марки Trek для новачка.
У 2018 модельному році до сімейства Marlin додається фірка (від нім. vier — 4) — найдоступніший найнер Trek в історії марки у збалансованій комплектації.
Великий діаметр коліс вимагає йти на компроміси у рамах для низькорослих осіб, через які суттєво страждає керування таким апаратом. Trek дотримується філософії Smart Wheel Size, за якою велосипед у ростовках 13,5 та 15,5 дюймів комплектується колесами формату 27,5. Marlin розміру 17,5 та вище має двадцять дев'яті колеса.
Маркетинговий відділ з Уотерлу прийняв рішення забути про одинарні ободи. Marlin попередніх років комплектувався непістонованими одинарними ободами Bontrager AT 550 на 36 отворів, а тепер навіть базовий Marlin 4 комплектується в стоці міцним двостінним Bontrager Connection на 32 спиці. Логіка проста: для новачків будь-які проблеми з ободами та спицями пророкують отримання картки постійного відвідувача веломайстерні. Доступного ровера як свій перший велосипед купляє багато людей з проблемами з зайвою вагою, які хочуть спалити пару десятків кіло жиру. Невмілий заїзд на брівку закінчується проблемою. Нарешті, її вирішено.
Від Marlin 5 2017 модельного року четвірці дісталася оновлена трансмісія Shimano Tourney. Спереду за перекидання ланцюга відповідає Shimano FD-TY500, позаду — RD-TY300, які безумовно покращують чіткість перемикання у порівнянні зі старим Турнеєм, але, в сутності, являють собою старий добрий Altus минулого покоління. В якості манетки використані моноблоки з, власне, поточного Altus ST-EF500 з індикаторами ввімкненої передачі. Система шатунів представлена тріплом Tourney TY301 з розрахунком 42/34/24 на всі випадки життя, а ось задня втулка з міркувань утримання низької ціни на компліт залишена під трещітку-семерик (14-28Т) і представлена вона моделлю Formula DC31.
На Marlin 4 встановлена пружинна вилка SR Suntour M-3030 з 75 міліметрами ходу та налаштуванням преднапруги. Як і в будь-якій іншій бюджетній вилці, в одній нозі знаходиться пружина, а в іншій — еластомер.
За гальмування відповідає традиційна дискова механіка Tekrto M280 з роторами діаметром 160 мм, функцією автоматичного центрування каліпера (A. C. C.) та автоматичного підлаштування положення колодок на плаваючих підкладках. Колодки виконані з органічного компаунду.
Trek робить сміливий, ризикований, але в той же час логічний та очікуваний хід зняттям з виробництва моделі на 26 колесах. Таким же зухвалим ризиком була ставка Фішера на 29 формат, який на початку своєї історії зустрів шквал опору, але й хвилю підтримки. З тих пір пройшло багато років та нарешті Trek збирає осінній урожай. Ставка виграла. І роки потому любителі стануть згадувати свій перший велосипед, куплений на відкладені гроші, як зараз згадують три-п'ятсотий. На його місці буде Marlin. Найнер.
Велосипед Trek Marlin 4 (2018) на нашому сайті: посилання
При копіюванні матеріалу обов'язкове пряме посилання на www.ukrbike.com.ua