Нарешті це трапилось! Trek поставив весь кін на зеро, оновивши свій бестселлер X-Caliber. Перш ніж ми вдамося до подробиць, давайте подивимось, що X-Caliber 2018 року приніс такого, чого раніше не було.
· Конусний шток стакану керма.
· Кріплення заднього гальма прямо на перо.
· Внутрішня провідка тросів перемикача та телескопічного штиря.
· Менший кут нахилу головної труби.
· Підсідельна труба під дропер діаметром 31.6 мм.
· Сумісні з безкамерними системами легкі та міцні колеса.
· Передній спейсинг з легкою алюмінієвою віссю Boost110 (на X-Caliber 9).
Але найбільшою інновацією в оновленому X-Caliber разом з новою моделлю в сімействі Roscoe є задній спейсинг рами Boost141. Це дуже сміливий хід з боку Trek, адже даний стандарт з'явився майже вчора (в 2016 році, якщо бути точним), та індустрія ще не встигла зробити стрімкий перехід до нього. Пропонуємо розібратися.
Boost141 — новий стандарт спейсингу під задню втулку 141 мм. Дропаути відкриті, колесо фіксується звичайним ексцентриком, як в старі добрі часи.
Boost141 дозволяє суттєво зміцнити заднє колесо за рахунок розширення втулки на 3 мм з кожної сторони. Кут розкриття обох парасольок зменшується, що дозволяє більш рівномірно натягнути спиці по обох сторонах. Несиметричність натяжіння — головна проблема спейсингу 135 мм і Trek пішов на радикальну міру, відправивши старий стандарт на звалище історії. Запроваджуючи новий стандарт саме на велосипеді-бестселлері, Trek бере на себе відповідальність за популярізацію стандарту Boost141, який автоматично потягне за собою розробку нових втулок великими та маленькими гравцями на полі. Це справжній виклик для велоіндустрії!
Змінилась і геометрія. Кут нахилу головної труби зменшився до 69.3° (був 69.6°), збільшивши трейл вилки на 3 мм та подовживши колісну базу заради стабільної та слухняної керованості. На 5 мм опустився каретковий вузол, на 7 мм вкоротилися задні пір'я — тепер їхня довжина складає 438 мм. Завдяки цим змінам суттєво зросла жорсткість рами.
Оновлення найважливішої для Trek моделі X-Caliber повністю змінює вигляд серії доступних велосипедів. Marlin 7 отримав підвищення, замінивши X-Caliber 6 минулого покоління. До сімейства Marlin додається версія 4 для початківців, яка повністю витіснить модель 3500 на 26-дюймових колесах. Зникає й жіночий велосипед Cali — тепер його місце посяде X-Caliber 7 Women's.
X-Caliber 2018 року в ростовках 13.5" та 15.5" пропонується на 27.5-дюймових колесах. В таблиці розмірів X-Caliber 7 відсутня 23-дюймова рама для велобаскетболістів, а ось старші X-Caliber 8 та 9 таку раму мають. Як і завжди, X-Caliber продаватиметься також у вигляді фреймсету сірого кольору.
Щодо комплектації, в ній також багато сюрпризів.
На X-Caliber 7 встановлюється оновлена пружинна вилка RockShox 30 Silver з ходом 100 мм (на рамі 13.5" — 80 мм) та налаштуваннями прелоаду та відскоку. X-Caliber 8 комплектується повітряною моделлю RockShox Recon 30 Silver з ідентичними функціями. А ось топова дев'ятка отримала на борт оновлений в цьому році RockShox Recon RL Solo Air формату Boost110 з виносною манеткою на кермо та 32-мм сталевими ногами.
Трансмісія на сімці представлена міксом 9-швидкісних компонентів Shimano Acera M3000 та Deore M400. Вісімка отримала 10-швидкісний обвіс Shimano Deore M6000 з заднім перемикачем з сімейства XT Shadow та шатунами RaceFace Ride з розрахунком 36/22. Обидві моделі зупиняє дискова гідравліка Shimano M315.
Топова дев'ятка зібрана на міксі 11-швидкісних компонентів Shimano SLX M7000/M7020 та Deore XT з розрахунком зірок 36/26 та касетою 11-42Т. Потужне гальмування забезпечує дискова гідравліка Shimano M425.
Максимальний кліренс гуми обмежений 2.4 дюймами; максимальний ліміт ваги велосипедиста дорівнює 136 кг.